CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 25-12-2007, 21:01)

Har själv jobbat i butik och det inte folk tänker på är att alla butiker inte är stora butiker med många anställda väldigt många butiker är små med 2-3anställda (som inte kan ersättas av skolungdom), dessa får jobba väldigt många röda helger det är inte som på stora butiker där man turas om att vara ledig och man måste jobba var 5:e jul el dyl (dessa små butiker i köpcentrum och dyl. får inte bestämma öppettider själva utan de ska följa köpcentrens öppettider). Många i dessa små butiker är kvinnor med barn, visst de anställda får bra OB dessa dagar men jag tror att deras barn skulle uppskatta att få fira jul med sin mamma (el pappa).
Jodå, jag har själv jobbat i butik, så jag vet hur det kan vara.
Likadant är det inom omsorgen. Det är inte alls självklart att få ledigt bara för att det är Jul, eller någon annan storhelg. Dessutom har vi bemanning dygnet runt med sovande jour. Men, som sagt, den obekväma arbetstiden på helger, nätter och storhelger är man medveten om, då man söker sig till ett sånt jobb, likväl som man är medveten om att då och då få jobba jul då man jobbar i affär.
CITAT (Bee @ 25-12-2007, 23:49)

Men hallå! Har jag sovit bort ett dygn av mitt liv? Är det inte Juldagen idag? Började rean redan idag?? Jösses....//....
Ja, förr började mellandagsrean dan efter annandan.....vänta några år till, så kommer mellandagsrean börja redan kl 20 på Julaftonens kväll....