CITAT (MariaS @ 26-12-2007, 18:27)

Valet av dator är kanske inte lika viktigt osm vad den är matad med. Köper du en med Windows Vista, kan du få DYRA problem. De flesta programvaror som man använt och har licensnycklar till sen förut, fungerar inte utan man MÅSTE köpa nya program. Jag kan få tag i en bra lapptop för ca 7000:- men de program jag använder kostar ca 45000:- att uppdatera till Vista! Det är det inte värt. Nej Eva i Skåne:s förslag på att bygga själv, kostar mig ca 1500:- istället.
Jag hoppas att dessa prisexempel kan ge dig en viss vägledning på vad du ska välja. Men tänk på att det inte passar ALLA att handbygga och skräddarsy. Mitt tips som nummer två är att gå in i olika butiker, nämn dina krav och se vad de har att erbjuda. Bolla gärna med oss här på forumet och välj det du finner bäst sen. Ta altså god tid på dig innan du handlar.

Min sambo tyckte redan före jul att jag skulle bestämma mig men jag behöver tid till det.
Skall gå till Inet data här i Göteborg en dag och höra lite med personalen där. Gick in på länken från Eva i Skåne men dom har bara bärbara.
Jag skulle ju helst ha med XP eftersom så många varnar för vista
Elisabeth