Hej hopp! Nu är första natten avklarad och det gick riktigt bra. De gick och lade sig vid 21.30 ungefär och det är ganska tidigt för lilleman med tanke på den situation vi varit i (han vaknar varje 30:e minut och då har det antingen blivit att springa upp och ner o natta om honom en gång i halvtimmen för min del, eller låta honom sova nere i vagnen eller soffan tills jag går och lägger mig för natten)
Det var tyst däruppe ända till klockan 23.30 ungefär men då kom de ner för att fixa en flaska välling. Han är måttligt intresserad av välling men han drack litegrann och åt några tuggor smörgås också. Sen gick de upp och la sig igen.
Jag preparerade mig med lite starkglögg och öronproppar och gick o la mig så småningom. Då hörde jag att han skrek så jag tryckte in öronpropparna så jag trodde de skulle fastna därinne.
Sen däckade jag o vaknade till med världens ryck och hjärtklappning. Jag var tvungen att stiga upp o kolla vad klockan var men den var bara 4:45 så jag la mig igen. Har fått sova flera timmar inatt vilket jag inte gjort sen vattnet gick den 9 november 2006.
Enligt rapport från maken hade det gått riktigt bra och lilleman hade inte haft det såååå jobbigt, det var bara efter att de varit nere och fixat välling och skulle försöka somna om som han skrikit i 1 timme.

Men jämfört med dottern som skrek hela natten igenom när hon skulle avvänjas så var ju detta rena semestern. De låg ända till 10.30. Maken har mycket lättare att somna än jag o sover tungt, så han klarar ju att somna om efter skrikperioderna. För mig tar det flera timmar o så precis när jag hållit på att somna har jag blivit väckt...o.s.v. o.s.v.
Men karlar är ju lite känsliga så han var ändå tvungen att gå o lägga sig igen nu o kommer antagligen upp om nåra timmar. Jag som tänkt föreslå att vi skulle byta roller helt o hållet så att han skulle städa hela huset och ta hand om ungarna idag o ha middan på bordet när jag kommer hem.