När jag köpte en ny dator i våras så var jag mycket tveksam till huruvida jag skulle välja XP eller Vista, men en flera timmar lång tågresa med en datatidning som gick in på denna problematik mycket noggrannt, fick mig att så småningom välja XP Professional. Det varnades för många barnsjukdomar hos den nya Vista, men framförallt det tidigare nämnda problemet med grejor som inte är kompatibla med Vista. Jag har flera skrivare, scanner med mera och har inte råd och inte lust heller att köpa allt nytt igen då dessa apparater fungerar mycket bra. Det är i mitt tycke inte oväsentligt i vilken affär man köper datorer. Blir det något fel på dom, så tro inte att man kan få dom reparerade på ett nafs hos t ex Elgiganten eller liknande stora företag. Dom skickar iväg apparaterna och det finns ingen man kan samspråka med om problemen. Jag har fått bra och snabb hjälp hos Midat som har en liten affär här i stan, men säkert också andra mindre affärer med egen duktig personal som kan sånt här, kan vara lämpligt. En mindre affär kan också hjälpa en att plocka ihop en dator efter kundens egna önskemål - då kan man välja vilket operativsystem man vill ha och annat också. Köp aldrig en färdigmatad dator! Se till att få installationsskivan med operativsystemet med; det får man inte om man köper en "färdig" dator! Jag skulle tro att laptopdatorerna är sådana "färdiga" datorer?
|