CITAT (Leia @ 28-12-2007, 18:03)

Själv hade jag planer på att amma Max till 1 årsålder med tanke på allergier. Men vid 7-8 månaders ålder började han bitas.

Så då blev det ett tvärt avslut på amningen, då fick hans pappa ta honom i ett par nätter under avvänjningen.
Lilleman har bitit mig ett par gånger också just när han haft tandsprickning på G. Men det har varit oavsiktligt bara. Skulle han hållit på o bitas i enkom skulle han ha fått se sig om i månen efter nån mer amning.

Att vänja honom av med att äta just på nätterna är nåt jag gärna kunde ha gjort för länge sen, men jag har inte haft mycket till hjälp där tyvärr. Maken anser att han måste vara ledig en längre tid för att orka det o det är först nu han har varit det. Inte för att jag har kunnat vara ledig på dagarna efter att ha varit vaken halva natten, men men. Så ser situationen ut.
Så man kan ju säga att det vi genomför nu är att få till en ändring av hans sömnvanor (att somna snuttandes o vilja vakna upp på samma sätt) Jag avvänjer inte helt o hållet utan han får snutta på kvällen om han vill (men inte liggandes, för jag vill att han ska vänja sig av med det helt o hållet)