Efter att ha firat julen med syskonen och deras familjer för första gången på bra länge så är jag besviken på det mesta...
Som singel så köper man flera klappar till varje familj och får en tillbaka. Så där satt jag med tre julklappar och hade gett bort åtta och troligen hade jag lagt ut mycket mer än vad jag fick tillbaka.
Är det ogint tänkt? Jag är just nu arbetslös och har ingen att dela utgifterna med (till skillnad från mina syskon) så det är väl därför jag börjat tänka i de här banorna.
Sen fanns det två små syskonbarn vilket betydde att föräldrarna knappt var kontaktbara förrän ungarna sov. Då jag inte är intresserad att leka med vare sig barn eller leksaker så var det rent ut sagt för dj**la tråkigt en hel julafton utan någon vuxen att prata med. Ja, jag vet att barn tar mycket i anspråk, så det kanske det är därför jag inte har några.
Så mycket tid till att umgås med syskon som man träffar max två gånger om året blev det inte, tja om man med umgås menar att hänga i hasorna när de är i lekparken så, men det gör inte jag.
Nej, nästa jul blir det långt här ifrån, förra var i Lagos, Australien har varit coolt tidigare, hmm Amerika kanske...
--------------------
Karlskrona, Blekinge, Zon 1
|