CITAT (Gudrun i Göteborg @ 01-01-2008, 20:50)

Ett tillägg till alla kloka kommentarer: Något verkar ha hänt med tiken o hundflocken. Frågan är hur frun o barnen (om det finns någon fru o barn) i huset reagerade. Jag tror tiken kommer att ge sig på dessa (i rangordning, enligt hundens sätt att se) vilket kommer att leda till en omöjlig situation för familjen. Slutsatsen blir att om ett år är antingen tiken borta eller också har frun (och barn) flyttat därifrån. Möjligen kan husse ha kommit till insikt och kört ner tiken till den nivå i flocken där hon skall vara och då är det ju OK igen.
Men frågan är om du vill umgås med den här typen av personer.
Näe du..... inte vill jag inte. Men maken vill och det ställer till vissa problem. Men som jag känner nu så kan maken åka iväg och fira Jul med hundägaren själv nästa år. Jag känner för att stanna hemma, med hänvisning till att hans hundar morrar.
Fick för övrigt nyss veta att min yngsta son (20 år) som stor del av julaftonskvällen bar på det lilla barnet gått emellan och hindrat tiken från att anfalla barnet. Även han har blivit "tillrättavisad" av värden.