Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på snabbväxande klätterrosor, tack!
          Pius
          Inlägg 02-01-2008, 22:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Skulle vilja plantera rejäla och snabbväxande klätterrosor mot ett plank, men vad finns det för några? Jag är i zon 1 och har lerjord. Ljusa färger skulle vara lämpligt.

Har två new dawn men de vill inte växa, vad gör jag för fel? De står i sol mest hela dagen. Planterade dem för flera år sen.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 03-01-2008, 12:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Vi matkomposterar sedan många år Pius, det blir två stora tunnar varje år av jord som vi gräver ner i grönsakslandet och så tar jag sedan ut skottkärror med jord därifrån när allt blandat sig. Det är roligt och ger en underbar mylla för rabatter/grönsaksland och det är gratis. Jag är väldigt nitisk, under vintern har jag en särskild banankompost i garaget en svart 50-liters säck där jag lägger ägg, bananskal och jord från krukor som planteras om, när våren kommer brukar säcken vara full och det använder jag till nya rosplanteringar om våren. Det kan dofta lite banan i garaget, men annars inga problem, man snurrar åt påsen upptill, jag kör detta tredje året nu, godis öronmärkt för bara rosorna rose.gif

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          lissu
          Inlägg 03-01-2008, 13:33
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 13 441

CITAT (Kajsa @ 03-01-2008, 12:50) *
          Vi matkomposterar sedan många år Pius, det blir två stora tunnar varje år av jord som vi gräver ner i grönsakslandet och så tar jag sedan ut skottkärror med jord därifrån när allt blandat sig. Det är roligt och ger en underbar mylla för rabatter/grönsaksland och det är gratis. Jag är väldigt nitisk, under vintern har jag en särskild banankompost i garaget en svart 50-liters säck där jag lägger ägg, bananskal och jord från krukor som planteras om, när våren kommer brukar säcken vara full och det använder jag till nya rosplanteringar om våren. Det kan dofta lite banan i garaget, men annars inga problem, man snurrar åt påsen upptill, jag kör detta tredje året nu, godis öronmärkt för bara rosorna rose.gif

Vilken bra ide!!!!!!!! Jag har bara en liten fråga eller fundering som vi har diskuterat här hemma angående om detta att kräva ned
          hushållsavfall. Har du haft små eller stora besökare som kräver upp eller hur djupt kräver du ? Min kära man anser att det går inte efterom rådjur, räv och andra små (o)trevliga djur skulle gråva upp.
          mvh
          Lissu

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon