Tack, tack, emas! Mitt förra inlägg i denna tråd var den 1 november, så det var en ren tillfällighet jag fick se att jag fått ett svar så sent som i går! Nu var jag, som jag skrev tidigare, i Götet i början av december och gick då till den där stora firman Matton som verkligen hade "allt". Där köpte jag en ritplatta med penna för mellan 400-500 kronor vilket jag tyckte var skapligt billigt. Jag har kollat grejorna när jag kom hem och de fungerade ju bra - även att man faktiskt kan "teckna" med pennan på ett sätt som inte så lite påminner om "riktiga" teckningar... Nu har jag inte gjort något mera med detta sen dess eftersom mycket annat har varit aktuellare. Det är väl en del frågetecken fortfarande drar jag mig till minnes; bland annat hur man använder dessa hjälpmedel direkt i Photoshop på redan existerande foton t ex. Beskrivningen var tyvärr också på engelska. Jag föredrar beskrivningar på ens eget språk. Beträffande trollspöt och andra verktyg i Photoshop så har jag använt dom med varierande resultat - en del är faktiskt ganska osmidiga och ger inte alltid önskvärt resultat. Och det beror ju främst på musens oförmåga att vara så exakt som man skulle vilja.
|