CITAT (Lilla Birka @ 05-01-2008, 10:32)

Fenja, du tar på dig ett stort ansvar när du avfärdar ett mycket farligt tillstånd med att "de flesta är bara lite irriterande och inte farliga och går att bota med en allergitablett"! Om du någon gång har arbetat på en akutmottagning så skulle du veta att det är inte så enkelt! Får man en anafylaktisk chock så handlar det om minuter! Har man reagerat med klåda i svalg och öron så kan det mycket väl hända att nästa reaktion blir just en anafylaktisk reaktion. Så att låta testa sig med det snaraste är inte att vända upp och ner på himmel och jord.
Jag vet lilla Birka, jag har haft lungödem så att det handlat om minuter, fått fara in med ambulans och fått en massa adrenalin och kortison. Så vitt jag förstått så kan inte att testa om man får en anafylaktisk chock nästa gång? Jag hade ätit en massa penicillinkurer innan jag fick min och tålt det hur bra som helst.
Jag tycker ändå inte att man ska vara "hysterisk", i slutändan så ser man ju bara till att man får ett "mindre" liv om man ska hålla på att undvika en massa som kanske inte är nödvändigt. Det går att leva med och medicinera en massa allergiska tillstånd så att man kan fungera som omvärlden.
Mvh
Fenja