CITAT (nilssontherese @ 09-01-2008, 14:39)

Skulle en plats i en kruka på altanen här utanför duga?Om jag ska täcka plantan sveper jag om hela kronan och allt med grön väv?
Kom att tänka på ytterligare en fråga....om den nu inte tycker om högre temperaturer hur blir det då på sommaren? Den sommaren det var tropiskt klimat och 30 grader varje dag minns ni den? Hur klarade sig kameliorna då?
allt ska du svepa in i väv .
den tycker om högtemp under sommaren men inte under vintern och hösten .
men våren och sommaren behöver den så mycket värme den kan få ( enbart för den svenska sommaren är så sval det är sällan vi får över +35c i skuggan )
mina har tålt temp på runt +40c +45c och låg fukt och torka i dom mest soligaste lägena . jag har mina i fullsol ( vilket gör att bladen bränns när dom är nyplanterade ) och när solen steker blir där varmt och torrt . men mina kamelior växte som två idioter . och dom klarade den varma sommaren där jag hade i norr +30c +33c plus torka från juli till sept .
CITAT (nilssontherese @ 09-01-2008, 14:50)

Den var planterad i en lerkruka när jag köpte den.Den står kvar i den för jag vågade inte att plantera om den nu när det var knoppar

ok så mycket vatten vid höga temperaturer! Och inte brännande sol.
Frågvisa jag har ju en till fråga då.Varför tål den inte 19 inne då(utan element)?? Ovetande om kamelior som jag är *fniss*
Ok trist att knopparna trillar vid högre temp *suck*...den har ju så vackra blommor!
den tål inte en så torr och hög vintertemp eller hösttemp .