CITAT (Gossen Ruda @ 11-01-2008, 09:45)

Det är lite tråkigt när gifthatarna sprider ut sina lögner och överdrifter, faktiskt värre än om företagen gör det. Världen är inte så svart och vit som det framställs, det går utmärkt att använda Roundup med förstånd utan att förgifta världen. Ogräsättika är exempelvis farligare för marklevande organismer än Roundup, rena massförstörelsevapnet.
Om du nu nödvändigtvis känner dig tvungen att sätta etiketter på de som har en annan uppfattning än du så är jag mer än gärna "gifthatare" än "giftspridare".
Om jag är lögnare eller inte, tja, det får väl framtiden utvisa. Om Roundups farligheter råder delade meningar och vi lär nog inte kunna bevisa det, varken du eller jag. En aspekt som jag tycker är viktigare i sammanhanget är varför vi skall fortsätta att ösa gifter i vår jord som redan är så belastad. Bör vi inte göra allt vi kan för att undvika att skada ännu mer? Om skälen att använda kemikalier i trädgården enbart handlar om vår egen bekvämlighet kanske vi bör avstå?
Tack för informationen om ogräsättikan , jag misstänkte att det är som du säger men var inte helt säker.
Du har ett klokt talespråk under dina inlägg, eftersom jag inte vet vad som händer när jag sprider gifter avstår jag.