har inte läst tråden noga på sid2 , men angående Glyfosat eller då Roundup om man använder det så gör det ingen skada på djur och den som använder det , det man
bör vara försiktig med är
växterna att man penslar på bladen på den växten som ska dö !! och inte sprutar på medlet eller är ovarsam . då det skadar andra växter som man vill ha och även grannens ( inte så kul att exempel döda halva grannens vresros häck ) då medlet går in i hela växten kan man ju inte använda det för att ta veck revor eller rotskott eller så .
jag använder inte Glyfosat eller andra medel mot ogräs
1jag har inga svår ogräs i trädgården
2jag vill inte riskera att andra växter dör som jag vill spara
3jag vill faktiskt ha maskrosor i gräsmattan och annat ogräs och min vilda delar av trädgården är vackra och dom är fulla med alla dess ogräs
och det man bör tänka igenom innan man avvänder glyfosat är nummer 2 att man bör va noga som man inte dödar andra växter av misstag .
annars ser jag ingen stor fara med att använda det för den som nu vill . och hade jag haft mycket av ett aggressivt ogräs kanske jag hade använt glyfosat vem vet .
CITAT (Bassam @ 01-01-2008, 14:42)

Hej
Jag tycker att finns flera förslag, om hur kan man borta ogräs, man kan borta de och man kan använda ättik eller Roundup, men jag ska säga att bästa tiden för att borta ogräs när ogräs har blommor, på den här tiden , ogräs är svagaste.
Gott nytt år
Önskar H: Bassam
hur tänkte du nu ??
man ska väl knappast vänta tills det blommar
1det kan hinna få iväg frön
2det är då inne i sin tillväxt period
bästa tiden för att rensa ogräs är under hösten och vintern eller tidig vår och 1årigt ogräs är ju enkla att ta bort ja att inte låta dom fröa av sig .
och ättika är väl inte heller så vidare bra då det enbart dödar träffade delar , vilket gör att växten senare kan återbilda sig själv .
Redigerat av flaxss: 11-01-2008, 18:28