Viss forskning visar att Roundup är mycket giftigare mot natur, djur och människa än vad man hittills trott. Jag jobbade ett tag på en grossistfirma som säljer bl.a Roundup och det vi fick lära oss i vår snabbutbildning var/är inget kul så varenda gång jag lyckats övertyga en privatkund att ge fan i Roundup så kände jag det mycket bättre. Brukade sälja mer jord och gödsel istället, och det utan att kunden kände sig blåst. Att övergå från tanke och prat om miljön till aktion är viktigt, vi måste tänka på varje sak vi gör, allt från att låta bli att spola vatten i onödan till att sluta använda gifter i tid och otid. Vem hade tänkt på saken att p-piller kunde ställa till det när det kissas ut o hamnar så småningom i sjöar, visserligen efter många om och men, men där hamnar det till slut. Hur kul ser fiskarna på saken nu? Miljötänkande gäller allt, precis allt. O när man inte kan låta bli gift så är världen körd. Man kan inte gnöla över hur industrin skitar ner, eller hur östländerna kör på med sin industri när vi själva i västvärlden kör på som om hela saken inte berör oss.
|