CITAT (gunvor @ 14-01-2008, 07:28)

När det gäller shampoo o tvål o dylikt till både mig o hundarna så håller jag mig till
http://www.lush.se/tror inte deras produkter innehåller så mycket onödig o skadlig skit!
Nej, det sägs ju så, och de har ett rätt gott rykte. Men samtidigt undrar jag vad det är som ger dem den där extremt starka doften som gör att man kan känna lukten av en Lush-butik långt innan man ser den. Något som inga andra affärer lyckas med. Pizzerior, pappersbruk och raffinaderier undantaget, möjligen. En av mina kompisar använder Lush, och det luktar mycket gott, men jag kan fortfarande känna lukten av Lush i badrummet trots att hon inte varit här på 3 veckor. (Hennes tvålar stod på en trähylla)
Gick på en gata i Göteborg...kände nån lukt..ojdå...finns det en Lushbutik här? *gå en stund till* Oj, ja, där fanns visst en nyöppnad sådan

Jag har funderat en del över trådens frågeställning, och kom på att det mesta jag gör är sådant jag INTE gör...men det är ju inte mycket att berätta om egentligen. Så ska jag fundera på vad jag GÖR så får jag tänka lite till...

Överlag menar jag dock att konsumtion generellt sett är dåligt - ofta bättre att återanvända än att köpa nytt, även om det nya är miljövänligare (=mindre miljöskadligt) tillverkat.
Redigerat av Pirum: 14-01-2008, 16:52