Vi pendlar ensamma i bil, jag och gubben. Fyy på oss, men vad ska man göra? Inga allmänna kommunikationer som passar för hur glad blir klienterna om de inte kommer ut förräns 8 istf 7?
Källsorterar, självklart! Pelletsen fungerade inte, pannan gick varm och det höll på att bli dyrt.. Nu ska det in en skorsten med kamin.
Handdisk, ingen diskmaskin. Bara Grumme diskmedel. Luktar gott, är drygt och funkar bra som skurmedel. Sköljer i bytta, sköljvattnet blir blomvatten.
Tvättar med Grumme oftast, ingen torktumlare. Det luktar så gott vid lufttorkning Potatisvattnet blir utspädd gödning.
Gödslar med kanin o marsvinsspån med medföljande innehåll. Komposterar det som gnagarna inte tar hand. Önskar mig en grön Johanna till mors -dagspresent. Kompostjorden odlar jag i ute, annars köpejord och det går inte åt så mycket
cyklar när jag är hemma: motion och giftfritt.
Plockar svamp och fryser/torkar istf köpesvamp.
Köper potatis och ägg nära hemma, garanterat närköp samt ekologiskt. (potatisen köper jag när mina egna tar slut i november) Hönsen bor (ja bor) hos en pensionerad bonde som vårdar Agda & co som katterna. 1 :-/ägget. fin fint pris till underbara ägg.
Köper kött nära, både fläsk och nöt om jag kan. Ska försöka få tag i lamm.
och jag ska köpa en snällare bil.. när jag köpt min johanna
Redigerat av lilla mamma: 17-01-2008, 09:22
--------------------
Det är skönt när allt är grönt
|