beställning är gjord och ivägskickad. Skulle inte ha så mycket i år, så det gick fort att beställa. Det blev några buskar och träd, plus en stormhatt. Två olika Stickaralior Eleutherococcus setchuenensis och E sessiliflorus. Tror inte jag stött på dem förr, så de kan ju vara värda att pröva. Maackia amurensis var. buergeri, har alltid misslyckats med sådd av maackian, men vill verkligen ha en. Två olika schersminer P. delavayi och P. purpurascens Silverhagtorn, cratageus tanacetifolia, blir ganska liten och skall dessutom få välsmakande frukter Sedan minns jag att jag beställde någon ros också, men varför anteckna i katalogen vad jag beställde? Skulle ju kunna underlätta lite och det vore väl dumt

Plus den här stormhatten då. Skall bli roligt att få fröerna och sätta igång med sådden. Förhoppningsvis kommer de fort nu när jag var tidigt ute.
God fortsättning på er!
Christer.
Nu kom jag på vilken ros och stormhatt det var. Rosen är R. pulverulenta, tyckte det lät trevligt med pinjedoften och stormhatten är A. variegatum, gillade det där med blå blommor med vita fläckar.
Redigerat av Christer i Falköping: 26-12-2007, 21:57