Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> plantera nära grannarnas tomt ?
          joz
          Inlägg 23-01-2008, 15:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 12 428

är stor risk att det jag kommer plantera i vår kommer att sticka över på grannarnas tomt. har kollat lite med dom och det verkar som att det är ok. men räcker det i framtiden ? måste man ha skriftligt på det ?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrid fuxwall
          Inlägg 23-01-2008, 21:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Men just växtlighet är en sak för sig har jag förstått när jag talat med olika myndigheter. Som förklaring kan jag nämna att en tidigare ägare hade planterat en massa barrträd som i och för sig gav insyningsskydd men samtidigt hindrade trafiken och när jag ville sätta upp ett plank i stället kom detta upp - träd och växter växer och det är en sak som inte kan regleras i lagar.

Citera
          joz
          Inlägg 23-01-2008, 23:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 12 428

CITAT (ingrid fuxwall @ 23-01-2008, 21:46) *
          Men just växtlighet är en sak för sig har jag förstått när jag talat med olika myndigheter. Som förklaring kan jag nämna att en tidigare ägare hade planterat en massa barrträd som i och för sig gav insyningsskydd men samtidigt hindrade trafiken och när jag ville sätta upp ett plank i stället kom detta upp - träd och växter växer och det är en sak som inte kan regleras i lagar.

problemet är att jag har tagit i för lite när jag gjorde plats för en kommande häck/buskage. just nu tycker grannarna att det är ok att gå in lite på deras tomter. men som sagt .. inte kul om dom plötsligt efter en tid ändrar sig och man blir tvungen att ta ner det.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon