CITAT (Floppy @ 24-01-2008, 12:39)

Jag gick upp 15 kg efter att jag opererat knät 2005 och jag kan fortfarande inte gå helt ok...men jag har börjat på nått som heter
Xtravaganza och ska dricka shaker och soppor i 3-4 veckor...sen börjar upptrappningen med mat...ni får läsa själva via länken som jag lagt in hur det fungerar...jag är inne på min 3:e dag med soppor och det går fantastiskt bra...min startvikt var 89 Kg på deras våg och på min egen våg väger jag 85 Kg...så jag tänker gå efter min egen våg eftersom det är den jag har hela livet...jag tänker bara väga mig en gång i veckan...och mäta mig n gång i veckan...det är mätningen man ska gå efter sägs det...
Jag önskar dig all lycka till, det kommer säkert att gå jättebra!
Själv gick jag med i Xtravaganza 1 november förra året och har nu gått ner 25 kg, och minskat 17 cm i "midjan"!
Det är i mina ögon en extremdiet, och jag valde den för att gå ner många kilon snabbt. Har man mindre övervikt kanske jag hellre rekommenderar viktväktarna eller liknande, men har man som jag 45 kg för mycket så tar det helt enkelt för lång tid!
När jag är klar med pulver/barer har jag förmodligen gått ner 30 kg, och då gör det inget att de sista 15 tar lång tid, för jag kommer att vara smalare än jag varit på 20 år.
När man sedan trappat upp går man succesivt över till en GI-liknande form av kosthållning med inriktning på tallriksmetoden.
Nu tränar jag tre ggr/vecka och mår oförskämt bra!
Till er som tycker att det är en drastisk metod - javisst är det, men i mitt fall var det denna eller en mag-by pass-operation (vilket jag tycker är betydligt mer drastisk!) som gällde. Mitt BMI var från början 42! Nu är det 32. Lite skillnad, eller hur?
Oavsett vad man väljer för metod är det OERHÖRT viktigt att jobba med den mentala biten. För vare sig man går ner långsamt eller snabbt, så är det hjärnan det hänger på om man ska lyckas hålla vikten eller inte!
Lätta och GLADA hälsningar från Lotta!
Redigerat av lottapotta: 24-01-2008, 14:29