Oj, tänkte inte ens på att det var fredag den 13:e igår! Jag visste så klart att det var en fredag och nog hade jag koll på datumet så många gånger som jag fick skriva det igår, men inte sjutton kopplade jag ihop det med något. Hade väl för mycket att göra helt enkelt, då jag stod i kassan igår och alla skulle handla tulpaner, rosor och orkidéer!
Det enda taskiga som hände igår var att en kund kom tillbaka med en azalea som hon ville få tillbaka pengarna för. Den såg mer eller mindre halvdöd ut och skyllde dess dåliga kondition bl a på att en ung flicka (som hon inbillade sig var jag) hade sagt att det inte behövdes något silkespapper om den fastän det snöade ute den dagen. Gång på gång återkom hon till att det måste ha varit mitt fel. Mitt svar till det var att jag aldrig skulle säga att det inte behövdes något silkespapper till en krukväxt när det snöade ute! Vi som är så noga med att slå in allt möjligt även när det är bara någon plusgrad.
Efter många om och men så konsterade vi att den stackars växten hade döda rötter, troligtvis pga övervattning (den stod i plastkruka...) Hon fick givetvis pengarna tillbaka, men jag var fortfarande irriterad över att hon trodde att det delvis hade varit mitt fel. När jag kom hem kollade jag upp om jag hade jobbat den dagen. Det visade sig att det hade jag INTE! Synd att jag inte var säker på den saken när hon stod framför mig...Så går det när man ströjobbar nån dag här och där!!!
Glad Alla Hjärtans Dag, alla!!