Hej!
Det är fler än jag som är odlingssugen ser jag! Jag sådde mina första fröer igår! 6 tomater och 7 chilisar. Men jag är ju inte så duktig på det! Några frågor (lite dumma kanske?!??)... 1.) Sorterna som jag hade förra året, kan jag vara säker på att de är samma sorter i år eller har bina pollinerat fran nya?? 2.) Jag vet att man gärna ska ha undervärme till chilisarna och just nu står det på golvet i badrummet (har golvvärme). Ska jag sätta ljusrör över?
Sorterna jag sådde är TOMAT: Kumato (ny), Black from Tula (ny), Japanese T. Black (?) (ny), Tiny Tim, Stojkij Pink och Yellow Pear. CHILI: Cascabelle, Czechoslovakian Black, Peter Pepper, Arizona, Hot Palette, Omnicolor, Hot Lemon.
Nån som vill byta några fröer? Jag gillar svarta och variegade chilisar och rosa och svarta tomater (eller annorlunda på något annat sätt!!). Chio chio san är en sort jag gärna skulle vilja ha igen. (Vid en snabb koll på nätet: CHILI: Fish Pepper, Peruvuian Purple, Blondie, Variegata. TOMATER: Pepolino, Chocolate Cherry, Garden Peach, Ananas Noir, Purple Russian, Wapsipinicon Peach). Har frön av allt jag sått utom de nya tomaterna för jag sådde alla 6 frön (kan byta plantor när de kommit upp i stället). Har även frön från chili Hungarian Black (missade att så den).
Harebra!
Redigerat av BELLA: 27-01-2008, 11:14
--------------------
~*BELLA *~
|