CITAT (Pirum @ 28-01-2008, 17:47)

Det är mycket viktigt att komma ihåg. Jag har nära släktingar som undermedicinerats (inte fått antibiotika i rätt tid, respektive inte fått alls), och felmedicinerats (fått för 'klen' eller snarare felaktig antibiotika) ett par gånger.
Mitt förtroende för läkare har fått sig en törn eftersom jag själv (amatör, har inte käkat antibotika själv på 20 år) påpekade att det var fel antibiotika, men till ingen nytta. I slutändan löste det sig, och rätt antibiotika sattes in, men senfärdigheten hade då förorsakat onödigt lidande.
Ja och då kan vi inte ha ett regelverk!
Det finns ingen annan typ av medicin framtagen i dag var det någon som sa . Men vet vi vad som är på G hos läkemedelsföretagen ?
Har jobbbat på ett , just i projekt som tar fram ny medicin , så visst kan det redan i dag finnas preparat på G som löser problemen.
Visst kan det vara bra att i väntan på ett sådant vara restriktiva men det får inte gå fel , det kan ju som jag skrivit förut bli så att en del sjukdomar sprider sig p g a det.
Har för mig att jag läst om att vissa sjukdomar som vi har tagit bort den "obligatoriska " vaccinationen mot sprider sig bl a p g a att vi reser mer ,invandring mm.
Hur vi än vänder oss så har vi nog rumpan bak i alla fall!