CITAT (anna_rispan @ 28-01-2008, 21:38)

Ja men han sa inte att de skulle sluta ge recept på antibiotika heller. Jag ville bara bromsa upp nåt som inte ens är sagt.
Och den gången jag hade telefonkontakt med en sköterska på kvinnokliniken o hon hävdade att det var nog svamp o det är bara att behandla så visade det sig att det var urinvägsinfektion. Sådant gör att jag ändå tror att det förekommer en del lättvindigheter. Jag är glad att jag stod ut en dag till o fixade tid istället för att gå o köpa nåt medel mot svamp.
Nej men jag har heller inte sagt att det ÄR så utan att jag är rädd att det KAN bli så! Bara för du inte behövde antibiotika den gången så kan det ju faktiskt vara så att det varit åt andra hållet för andra och ,som jag redan sagt, vi är olika . Då bör vi också ha rätten till att bli behandlade efter hur just vi reagerar på olika bakterier.
Finns det inga kommentarer till att jag skrivit att det kan ju bli så att folk blir vandrande smittohärdar p g a att man vill att det ska bli restriktivare med förskrivning av antibiotika?
Är det bara jag som ser det från det hållet?
OBS! säger inte att man alltid ska ha antibiotika men som sagt det finns risker med att dra ner på användandet också !