CITAT (Henrik_ @ 30-01-2008, 12:19)

suckralos pratade dom om på tv för ett tag sen, det passerar oförändrat genom kroppen och reningsverken kunde inte ta hand om det...
Det här programmet ni pratar om, vilken kanal var det på? går det i repris?
Vi såg det på nyhetssändning i Gomorron Sverige på TV1. Delar av det programmet går ju i repris i em kl 16.00 men inte hela så man vet inte vad som kommer upp.
CITAT (LadyG @ 30-01-2008, 12:08)

Hemköp i Sumpan som jag handlar ofta på, lyssnar faktiskt och tar in ekologiska alternativ. fast de är ju så stora att de "har råd" med det s a s, de kan chansa lite eftersom de har marginaler. En liten lokal handlar har nog inte det svängrummet helt enkelt utan måste köra på produkter som garanterat säljer så mycket som möjligt.
Men jag tror på konsumentmakten ändå, ställer vi bara tillräckligt hårda krav måste affärerna reagera till sist.
Har för mig att Konsum här har den , de brukar faktiskt vara föregångare när det gäller Krav-märkt här.
Visst finns det konsumentmakt , kolla bara på t ex det här med oblekt toapappaer. Går aldrig sa tillverkarna , ingen kommar att köpa det , men det är ju bara att kolla hur det blev.