CITAT (Christina i Taxinge~ @ 30-01-2008, 22:46)

Å, var är de fantastiska råden?!
Jag tror att det finns fler som behöver läsa såna!
I övrigt kan jag säga att jag fortfarande är rökfri - jippi!!! Två månader, två veckor, sex timmar.......sen sista cigaretten.
Ibland kommer röksuget dundrande genom huvudet som ett X2000, men om jag går iväg och gör nåt annat en stund, så går det över - tack & lov!

Jag slutade röka för 16 år sedan och har ingen som helst lust att ens provsmaka ett bloss. Däremot händer det fortfarande att jag drömmer att jag har köpt en ask cigaretter och feströker!
När jag äntligen slutade röka efter 711 försök och flera ganska långa uppehåll så blev det en spontangrej. Cigaretterna tog slut en fredagkväll och normalt skulle jag åkt ner till macken och försett mig med nya så jag skulle ha till morgonen därpå, men kom på att det är ju idiotiskt så jag lät det vara. Lördagen kom och gick utan att jag köpte nya och sedan gick det dag för dag och jag antecknade i dagboken 0 cig. för var dag i flera veckor.
Det ska dock säjas att under den här tiden tuggade jag nikotintuggummi och det höll jag på med i två år! Kom så småningom på att det var idiotiskt så jag gick över till vanliga V6 ett tag. Men vad svårt det var för V6 är alldeles för söta så det var inte gott! Nu är jag fri FRI FRI !!! Jag bestämmer, inte nikotinbegäret!