Hej alla!
Efter att ha varit rökare i 30 år har jag lyckats sluta. Jag rökte ca 20 cigaretter/dag. Jag hade försökt sluta med hjälp av hypnos

nikotintuggummi och nikotinplåster i många år, men ingenting hjälpte och dyrt var det. (Med nikotinplåster och liknande är man ju fortfarande nikotinberoende även om man är rökfri och det är ju beroendet som man måste komma ifrån.) Slutligen för över 3 år sedan så läste jag boken: Äntligen icke-rökare, skriven av Allen Carr. Jag lånade den gratis på biblioteket och läste den 3 gånger på 3 dagar, sen var jag nikotinfri. Vilken lättnad det var! Det gäller bara att ta till sig budskapet från boken. Det är lite "hjärntvätt" faktiskt, och jag stretade emot första gången jag läste den, tänkte att så lättlurad är jag inte! Jag väntade på "kicken" som aldrig kom och tänkte: var det bara så här? Sen tänkte jag att jag måste ge den en chans så jag läste den igen och en gång till för att vara säker.
Sedan dess har jag aldrig ens varit röksugen. Om man läser lite på internet så upptäcker man att denna bok har hjälpt många, inte bara mig. Den kanske är ett alternativ till andra metoder.
Krakan