CITAT (tettan @ 30-01-2008, 21:10)

tack INGA för de fantastiska råden, jag hoppas verkligen det går bra för dej, å räkna med att få mejl från mej småningom
tettan
Hej
Har skickat PM till Tettan därför finns ingen tråd med råd. Är ju själv nybörjare med att försöka sluta röka efter min sjukdom som ni kanske läst om i andra trådar. Skrev bara lite tankegångar som vi har nu när vi gör ett försök och det blev ett långt PM, blev för stort att lägga in här, men vill ni så kan jag göra det.
Kort recume: Kom hem från USÖ i måndags efter 2 veckors besök med lunginflamation och konstaterad KOL. Har både en ärftlig kol som då inte blivit bättre p.g.a. rökningen förståss. Hade ingen aning om att det kan vara ärftligt. Men min pappa hade det trots att han inte har rökt i hela sitt liv utan den var mera astmarelaterad och det menar de kan ärvas. Har ju som barn haft astma och allergi.
Låg med syrgas i 1,5 v heltid och 2 dgr på natten och 1 dag och natt utan helt innan de vågade skicka hem mig. Har nu varit rökfri i 2 veckor och 3 dgr så ni får gärna peppa mig. Det har gått rätt så bra fast jag kommit hem, men det var lättare på USÖ. Jag kör med plåster och ska så göra i 2-3 mån. med 21 mg sedan trappa ner tll nästa nivå. Har kontakt med Tobaksenheten på USÖ som stöd också, de ringer och kollar upp och peppar. Sambon ska försöka sluta också men han ska börja med något som heter Champis tror jag det var och det blir inte förän från den 7 feb. när vi ska på besök till Tobaksenheten.
Ni får gärna kontakta mig via mejl om ni vill veta mera ingående om hur jag blev sjuk.
Lycka till ni som också håller på att sluta.