CITAT (cic @ 29-01-2008, 14:59)

Nu kommer jag vara
skitjobbig som skriver detta.. Och bli inte arga på mig.. MEN jag är helt övertygad om att
allt begär sitter i huvudet. Vill man sluta röka så gör man det. Inte svårare än så. Inte för mig iaf. Rökte i typ 15 år ca 20 cigg om dagen, slutade och höll helt upp i 3 år eller så.
Nu kan jag ta en cigg då och då när det är fest eller om jag helt enkelt känner för det. Köper kanske ett paket i månaden.
Snusar nu och det vill jag inte sluta med men är knappast någon storkonsument.
SÅ, ni som kämpar med att sluta: Det går bara man vill! Det är inte så svårt, se bara på vinsterna med att vara rökfri!

Hmm, ja det var en fis i rymden för min gubbe att sluta röka, han snusar istället.
Jag la av med cigg utan hjälpmedel och snus och det var en pärs! Tyvärr har jag börjat röka igen efter några års uppehåll, skulle ju bara feströka i somras och sen skulle jag bara ta en och sen en till, det kan ju inte skada... så nu sitter man här igen.... 5-10 cigg om dagen.
Till saken, gubben min som mer eller mindre hånat mig (men inte på ett elakt vis) skulle sluta med snuset, men det var inte lika enkelt! Så nu förstår han varför jag mådde som jag mådde...