CITAT (Kathy @ 02-02-2008, 10:10)

Nej, det är inte brottsligt att vara omoralisk, vara en slusk, vara en buffel eller allmänt otrevlig.
Men, det sticker i folks ögon att först vara emot systemet för att sen utnyttja det.
Men eftersom det nu finns de regler, så är han inte dummare än att han använder sig av dem.
Personligen har jag aldrig gillat Persson och hans sätt att styra landet och den här händelsen spär bara på mitt ogillande för honom.
(även om det inte är något brottsligt han gjort) 
Jag har sagt det förr när vi har diskuterat förtroende för våra politiker; Symboliskt ledarskap.
Har svårt att förstå varför det bara ska vara " ren " brottslighet som får kritiseras. Ledare av alla slag ( t ex föräldrar ) bör uppträda så att de inte är ett dåligt föredöme eller på något sätt skadar andra . Har man som han varit ledare , och fortfarande räknas som en symbol för partiet , bör man tänka på vad man gör.
För mig gäller detta oavsett vilken organisation man företräder/företrätt.
Om ni t ex åker på tjänsteresa och besöker ett annat företag , hur uppför ni er då? Kommer ni dit t ex aspackade ? Ni är i det läget representanter för " ert " företag och uppför er väl därefter ?