CITAT (Jan Lindgren @ 03-02-2008, 12:11)

Hej!
Arbetsgivaren kan sparka vem de vill. Det enda lagen säger är att det kostar lite pengar. Många tror att arbetstagarna har rättigheter men det upptäcker man snabbt att vi inte har vid en konflikt med arbetsgivaren. Många fackliga företrädare råkar illa ut. Lägre lönepåslag, sämre arbetsvillkor osv. Själv fick jag lägre lönepåslag på grund av att min chef ansåg att jag inte såg möjligheterna i arbetsgivarens förslag. Då var jag facklig förhandlare och huvudskyddsombud. Jag erbjöds så småningom en liten summa pengar om jag sa upp mig. Det var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Pengarna räckte till lite växter och jag var gammal nog att sluta lönearbeta.
Det går ju an om man är gammal men hur är det för någon yngre? Vågar någon protestera mot missförhållanden på jobbet?
MVH
Jan Lindgren
CITAT
Många tror att arbetstagarna har rättigheter men det upptäcker man snabbt att vi inte har vid en konflikt med arbetsgivaren
Jag håller med dig till 94,5% , men att vi inte har rättigheter!!!! NÄÄÄÄÄ .. Självklart har vi rättigheter och ganska stora (jämfört med många andra länder) Semester!! Reglerad arbetstid, hyfsade minimilöner, skyddsombud!!!! m.m.
(Däremot blev jag nyfiken på hur du lever nu- "slutat lönearbeta"- )
Bettson:
364 000:- är inte fy skam...
Och OM jag hade gjort mig omöjlig, oavsett VEMS fel, hur roligt är det då att fortsätta...
men visst... det är aldrig kul att bli sparkad.