Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska jag ut och plocka koskit nu?, eller är det en befängd idé
          Eva Swahn
          Inlägg 01-01-2003, 19:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag blir så sugen på att plocka koskitar ute på ängarna nu!!! Dom är "bulliga" och fina, frusna och lättransporterade. Det riktigt kliar i fingrarna.

Men är det dumt?? Vad kan jag göra med dom? Kan man få nått förståndigt svar?

Det var inte så väldigt länge sen jag lyckades bli av med f ö r r a vårens "skörd" som hade fått ligga och pysa i sommarvärmen i en murbruksbalja för att sen bli en rälig vattenblandad gegga till hösten. Denna sörja hälldes i utspädd form lite hrä och där.

Kan någon få ordning på mig och mina perversa böjelser?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 08-01-2003, 19:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Jag sällar mig också till blajjornas vänner, även om jag på senare använt mig mer av bluttar från häst. Kogödsel köper jag brunnen i säck, eftersom det endast finns tre kor här i en hage på några mils håll.

Jag skulle gärna vilja se den tvist där advokater och tvistedomare lägger fram målet om Evas koblajestöld. Det skulle säkert kunna hända Jan, men visst vore dt rätt kul att höra argumentationerna?

"Så länge blajorna inte sjunkit ned i ängen ägs de av korna som ägs av min klient", säger bondens försvarare. "När de sjunkit ned tillhör de ängsvegetationen, som är min klients foder till hans kor som producerar blajorna. Det finns ingen annan rimlig tolkning än att detta är stöld. Först från korna, sedan från ängen och till syvene och sist är det en ren skitstöld från min arme klient."

Evas advokat kommer inte vara sämre. "Blajorna består av grödor även från de ängen er klient arrenderar. På vägen mellan ängarna är det allmän mark, som korna också beträder. Blajorna kommer således från olika ägor. Dessutom har blajplockning sin närmaste parallell i blomplockning, som icke är åtalbart såvida det inte är inom synhåll för ägaren, eller rör sig om fridlysta arter. Eftersom koblajorna näppeligen kan synas från bondens hus och inte på minsta sätt är fridlysta, måste detta betraktas liksom en blomplockning. Vi påkallar allmänna blajplockrätten och föreslår att ärendet avskrivs."

Men vem vet. Om man snackar med bonden kanske han säger liksom min häststallföreståndare: "Men varför plockar du där? Jag har ju samlat på hög där det är mycket lättare att ta! Behöver du skjuts förresten, jag kör ju med traktorn åt ditt håll ganska ofta..."

Cilla

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          Eva Swahn   Ska jag ut och plocka koskit nu?   01-01-2003, 19:14
          Annelie   Hej Eva, Det låter som om det vore perfekt att hä...   01-01-2003, 22:37
          Monique   :rolleyes: Gott Nytt 2003 Eva. Inte vet jag om ja...   01-01-2003, 22:49
          Ingrid på Västkusten   Ähh ara och plocka - vilken god ide att starta NU ...   01-01-2003, 23:35
          Katrina   Det är väl en god ide att plocka nu när de är frus...   02-01-2003, 09:11
          oldwolfie   jag plockar hästpluttar ,det brukar jag roa mej me...   02-01-2003, 09:53
          maudan   Wow, vilken härlig bild...   02-01-2003, 10:00
          Eva Swahn   Tack för skitbra tips att jag kan lägga komockor i...   02-01-2003, 14:04
          Jan af Lisö   Är det verkligen lagligt att bara gå och plocka ko...   08-01-2003, 16:23
          abborrmaster   jämarns! har inte gått i bajs-tankarna ännu. J...   08-01-2003, 17:01
          Betty   Alltså,allvarligt talat, koblajjor måste väl ändå ...   08-01-2003, 17:11
          Sassa   Härligt med lite skitprat! :D Varför inte gå...   08-01-2003, 18:44
          Helen i Skåne   Gunvor Nilsson   Kan vi inte samlas hos någon mjölkbonde och arrang...   08-01-2003, 23:04
          Cilla   Jovisst får jag det... Hästdyngan ...   08-01-2003, 23:20
          Virgo   hej Det går nog bra, bara du hittar en kossa s...   09-01-2003, 00:28
          Cilla   :lol: :lol: Skratt!   09-01-2003, 01:58
          Eva Swahn   Jag uppskattar verkligen att ni har tagit mina fek...   10-01-2003, 03:33
          Jan af Lisö   Aj, aj, aj, försvarsmaktens mark !!! J...   14-01-2003, 10:41
          Sassa   Gulp! :unsure: Men Sassa har inte tatt nåra ...   14-01-2003, 12:02
          Cilla   Jaså är det bara försvarsmaktens koblajor... jamen...   15-01-2003, 19:46

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 23:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon