JA, tråden om bondkatter kom till just pga att jag skrivit som jag gjorde. Och nu har det varit mycket tal om icke raskatter, och det har varit väldigt trevligt.
Och i dagens kattbild såg jag att det inte bara var min bild, utan flera som inte är så ofta inne som inte fick någon som helst kommentar till sina bilder.

Alla vill ju naturligtvis ha lite uppmuntran, att någon sett deras bild.
Men att jag skrev som jag gjorde berodde på att jag uppmanades att flytta tråden till Husdjur. I och med att jag gjorde detta uteblev alla kommentarer där, medans jag fått flera uppmuntrande tillrop här. Det kändes då väldigt trist att fortsätta i Husdjurstråden varför jag gick tillbaka hit, där jag visste att flera läste och tyckte om det.
Efter den manövern blev det plötsligt väldig fart på kattprat i alla möjliga trådar och alla var glada och berömde varandras katter.
Det är ju så att man kan se många vackra katter, söta och trevliga men alla kattägare sätter naturligtvis sin älskling högst! Det finns ju ingen katt så fin och vacker som just MIN katt, eller hur? Så säger vi väl alla och det ska vi få göra.
Även om den vackraste katt jag sett är Aron (tror jag han heter) så är i alla fall min katt (mina katter) mej kärast!
Katter kommer med troféer.
Det värsta är en rad kropplösa
mushuvuden på förstubron.