CITAT (rahmat2 @ 09-02-2008, 23:43)

Det vore inte så dumt att skicka en kopia av denna argumentaion till Hasse och se vad han tycker, nu när Tage är tyst och inte kan prata för sig. Varför? Jo:
1) Det enda land som försökt i snart nio år att strandsätta internationella miljööverrenskommelser är USA, enligt Al Gores tal i Oslo december 2007 när han mottog fredspriset.(Kyotoavtalet)
2) Att vifta med Kina som en sorts världsproblem för miljön är bara att leda uppmärksamheten boort från den verkligheten som alla är insatta i.
3) Odlas forum är en plats som gett tillfälle att diskutera vad som helst. En särskild avdelning för småprat om trägård finns redan. Allt om insekter kan man föra där. Gunillas påbjud om "vilka ämnen och var" kan vara en förbjud mot att mänskliga rättigheter tas upp.
4)...
Rahmat
Hörru Rahmat, försök inte tillskriva mig några konspiratoriska tankar om att avleda uppmärksamhet från ja ...jag vet inte vilken verklighet du menar.
Jag hörde om detta med insekterna på radion och tyckte det var förfärligt ...och det råkade vara i Kina. Sedan visade det sig att problemet fanns även på andra håll vilket jag inte hade en aning om!
Du kan inte mena allvar med att USA går i spetsen för att strandsätta internationella miljööverenskommelser?
Att en tråd som handlar om insekter och miljöförstörelse skulle bli en diskussion om mänskliga rättigheter kunde jag knappast förutse men det är kanske vad som händer om man nämner Kina.
Starta gärna din tråd om mänskliga rättigheter Rahmat, men låt de som är intresserade av miljön och vill utbyta tankar och kunskap göra det utan misstänkliggörande.