Jag försöker varje dag att hitta nåt bra program att titta på men det är jättesvårt. Visst var det bättre
förr på TV?

SVT: Just nu är det På spåret. Allsång på Skansen och Doobidoo när det sänds. Melodifestivalen. Morden i Midsomer (repriseras just nu på 24) och andra liknande pusseldeckare (Foyles war t.ex.)
TV3: Simpsons, blir minst en dos varje dag. NCIS.
TV4: kan bli nån pusseldeckare där också, brukar väl sändas nån Agatha Christie-serie på sommaren? Äntligen hemma ibland.
Kanal 5: Greys anatomy. CSI, för det mesta alla tre. Criminal minds. Las Vegas. Roomservice.
TV6: Simpsons.
Kanal 9 (har iofs bara tillgång till deras program på kvällarna): Brittiska deckare som Dalziel & Pascoe, Morse, Frost, Gamla snutar...
Vill jag se långfilmer blir det på TCM, gamla sköna godingar.
Det kan finnas nåt mer program som jag inte kommer på just nu, men resten hoppar jag helt enkelt över!
Jag tittar inte på nåt jag inte förstår språket på, och då blir bara svenska och engelska kvar. Ändå undviker jag med vilja svenska serier och filmer, och många amerikanska serier och filmer också. Jag ser inte på dokumentärer, panelprogram, frågesporter, dokusåpor och realityserier, inte på TV2, inga musikkanaler, inte mycket sport...
Jag är allergisk mot serier som Lost (såg ett eller två avsnitt i början och det började klia direkt), House (hände ju inget! han fixade samma samma samma....) - finns fler serier som
alla ser utom jag. Jag tittar inte på ensamma bönder, inte på icke-dansare... Jag undviker vissa programledare - Alsing och Forsell i alla fomer, liksom Agneta Sjödin och dom där kvinnliga töntarna i Idol (slutade titta tack vare dom två!). Aldrig Bygglov, deras "snickare" är bara för mycket.

Hittar tydligen mer att klaga på än berömma.