Jag tycker det här är katastrofalt!!!!!
Stolt kan jag erkänna att jag faktiskt valde bort brasiliansk fransyska till förmån för svensk, sist jag handlade och charkuteristen frågade vilken jag ville ha (ja det finns fortfarande charkdiskar på vissa ställen), men då hade jag inte en tanke på hur djuren hålls.
Bruden som skrev uppsatsen på Aftonbladet kan ta sina höga klackar och trycka upp dem någonstans, för hon har tydligen satt sig i ämnet utan att sätta sig in i det. Gnällkärring...
Inte 17 ska ännu mer regnskog avverkas bara för att folk ska äta kött som kostar fem kronor mindre än det inhemska??? När ska vi lära oss att naturen och våra efterlevande inte alltid måste betala priset?
Det man kan göra är att stödja organisationer som har kraft att kämpa, t.ex Greenpeace, men det känns fjuttigt. Jag blir tokig ibland när jag sitter och läser om all skit och jag kan inget göra, rent handlingsmässigt för att hjälpa till att förändra. När ungarna flyttat hemifrån och klarar sig själva så j****r i min lilla låda ska jag ut i världen och slåss!!!
|