CITAT (Helen i Skåne @ 08-01-2003, 20:05)
Jovisst får jag det... Hästdyngan alltså. Tar den från ett stall som har halm i boxarna. Gödseln brinner och är rykande het när man tar den.
En gång stod en kvinna vid samma container som jag skulle till. Hon blev stormförtjust i att få en dyngkompis, för hennes grannar och väninnor hade klassat henne som heläcklig (när det nu finns blåkorn och annat mindre jordiskt).
Så såg jag hur hon gjorde. Liten fräsig spattel, inget spill utanför säckarna. Blänkande jämfört med min snöskottarskyffel. Tredubbla svarta plastsäckar, jämfört med mina enkla med hål i... Gummisnoddar att stänga säckarna med, en för varje säck. Hrm, jag brukar sno ihop dem och de flesta håller till dess jag fraktat dem till båten och kört hem.
Vilken organisation! Nästa gång ska jag iallafall ha dubbla plastsäckar (med mindre hål i). Och ett par gummisnoddar. Ingen ska få mig att känna mig så skitstövlig som jag gjorde brevid denna dyngsköna dam!
KO-BINGO var en bra idé Gunvor! Kanske kan det arrangeras på nätet till och med?