Jag låter julkrimset vara kvar till våren... Men så har jag inte så mycket heller, och huset håller jag julfritt så när som på en doftsoppa (se recept). Jag sätter luciaglitter runt ratten på skutan, en liten 12V mini-adventsstake i en av hennes ventiler och så mässingskulor i oljelampan.
Sen sätter jag luciaglitter i bruksbåten också, som står som fanor rätt ut när man kör. Det får också hänga kvar till dess den ska pyntas med något annat roligare. Ballonger till någons födelsedag till exempel...
Höstdekorerad båt under kidnappning och födelsedagsfirande i höstas. Fick vara kvar under Halloween som konstrast till alla dystra skelett som dinglade på ön. Nu är båten juldekorerad med glitter och ett par illröda plastkulor i pulpit.
Ballonger är fina i frosten.
Förr om åren köpte jag hundratals och hängde i snören i träden när snön kom. Ser kul ut med färgerna mitt i vintern, och de vajar skönt i vinden om man låter snörena bli lite långa!
Med lite experimenterande kom jag på att de som är lite transparenta i färgerna är finast och ger häftigaste, närapå magiska effekten. Särskilt i månsken...