CITAT (mamamaggan @ 14-02-2008, 10:29)

Jag uppfattar artikeln som att hon vill att vi ska visa mer äkta kärlek när som helst och inte på kommando.
Jag tycker nog att, som jag skrev innan, det kan behövas en dag för att påminna folk om att fira varandra och kärleken. Det är lätt att fisa ur sig att man ska älska varandra varje dag, men hur många lyckas? Är det därför skillsmässostatistiken ser ut som de gör? (Jag vet några här på Odla som lyckas, men generellt sett är det inte så vackert.)
Nej, sorry men jag köper inte det. Alla hjärtans dag behövs, det syns. Och även om man inte firar idag utan i helgen eller nästa vecka, så fungerar det som en påminnelse: "När gjorde du något fint för din kärlek sist?". Det är inget oäkta i att köpa en lite småsak till sin älskling för att jag älskar honom den 13 februari så varför skulle det bli oäkta bara för att jag gör det den 14:e? Blir det äkta igen om jag köper den 15:e? Blir mitt handgjorda kort mer äkta än om jag köper ett?
F ö: Äktenskapsrådgivare brukar rekommendera att man planerar in tid för varandra, om man slentrianmässigt går och väntar på "att spontaniteten ska infinna sig" kan man lätt hamna i en bekvämlighetslunk som är mycket svår att ta sig ur. Hur går det ihop med att "inte visa kärlek på kommando"?
Edit: Stavning
Redigerat av LadyG: 14-02-2008, 10:42