Skrattade gott åt Ewas "De ful miss-sköter jag ett tag till så att de begår självmord, går inte att slänga dem innan." Jag har för närvarande en lång rad självmordsplantor i huset.
Men just de fula är svåra att döda... de andra strålar av sådan självsäkerhet att man kan reta sig på dem när man själv har en dålig dag. Men inte kan jag döda dem heller.
Förr slängde jag inte ett enda klipp. Av paradisbuske och gummiplanta blir det rätt många sticklingar. Allt levande hamnade som sticklingar i små krukor och resultatet blev först en stor mängd plantor av samma sorter som trängdes och blev fula på hyllorna, och sedan blev det en tät djungel på sommarverandan.
Sätter man ihop alla skraltiga, fula rumsväxter i en tät djungel så kommer också de fulaste till sin allra skönaste rätt. Det blir lite trångt, men man kan göra slingriga stigar och klippa ett litet hålrum för lässtolen och läslampan i slutet av stigen i rummet så känns det riktigt "möblerat" också.
Det är lättare att slänga vingliga sticklingar när man har kompost tycker jag. På väg till ett nytt liv kommer de, och tillbaka till jorden kommer de så småningom.
--------------------
|