CITAT (emas @ 17-02-2008, 19:01)

Hej hej
Inte opererat ögonen själv. Men varit med och kikat på operation. Fantastiskt vad som kan göras! Berätta på sjukhuset hur du känner inför operationen. Operationen går fort och de som opererar är vana - de gör ofta samma operation.
Mitt bästa tips inför rätt tid i operationskö är att vara ärlig när du kommer till ögonläkaren. Berätta hur din vardag påverkas av synförändringen. Vad du inte kan göra etc. Om du har möjlighet att komma in på kort varsel - så säg det - kanske har de många återbud?
Stort lycka till både tills du får möjlighet att opereras och efteråt!
emma
Ringde sjukhusets ögonavd och ville tala om snabba ryck vid ev avbokningar! Talade om att det känns lite besvärligt att inte veta om jag vågar köra bil eller ej p g a detta dubbelseende - då sa hon "du får väl flytta då".
Övriga frågor var svaren ungefär go da yxskaft!! Fick i alla fall veta att en del beror på vad optikern skrivit på remissen!!
Undrar om det inte andra som skulle kunna klara av det jobbet bättre. Jag blev faktiskt lite ledsen.
Sedan ringde jag vårdcentralen för att ta reda på hur man fixar taxi/sjuktransport - hittade inget tel nr. Vänliga syster tyckte att OM flyttrådet var ett skämt så var det ett olämpligt sådant.