CITAT (gunvor @ 18-02-2008, 19:35)

Ringde sjukhusets ögonavd och ville tala om snabba ryck vid ev avbokningar! Talade om att det känns lite besvärligt att inte veta om jag vågar köra bil eller ej p g a detta dubbelseende - då sa hon "du får väl flytta då".
Övriga frågor var svaren ungefär go da yxskaft!! Fick i alla fall veta att en del beror på vad optikern skrivit på remissen!!
Undrar om det inte andra som skulle kunna klara av det jobbet bättre. Jag blev faktiskt lite ledsen.
Sedan ringde jag vårdcentralen för att ta reda på hur man fixar taxi/sjuktransport - hittade inget tel nr. Vänliga syster tyckte att OM flyttrådet var ett skämt så var det ett olämpligt sådant.
Det här bekräftar ytterligare en gång att för att vara sjuk i dag måste man vara oerhört stark! Hon satt på helt fel plats. Ska man hjälpa folk , som väl måste vara hennes huvuduppgift , ska man inte vara oförskämd!
Om du har dubbelseende kanske det inte är så lämpligt att köra bil , finns ingen annan möjlighet för dig att ta dig till jobbet ?
Hoppas du fick hjälp med vart du ska vända dig för att få åka taxi/sjuktransport till och från operationen. Och du Gunvor , jag betalar mer än gärna skatt för att du ska få bra sjukvård och hjälp med transport dit och hem! Nästa gång kan det vara min eller någon närståendes tur att behöva hjälp!