CITAT (gunvor @ 18-02-2008, 19:35)

Ringde sjukhusets ögonavd och ville tala om snabba ryck vid ev avbokningar! Talade om att det känns lite besvärligt att inte veta om jag vågar köra bil eller ej p g a detta dubbelseende - då sa hon "du får väl flytta då".
Övriga frågor var svaren ungefär go da yxskaft!! Fick i alla fall veta att en del beror på vad optikern skrivit på remissen!!
Undrar om det inte andra som skulle kunna klara av det jobbet bättre. Jag blev faktiskt lite ledsen.
Sedan ringde jag vårdcentralen för att ta reda på hur man fixar taxi/sjuktransport - hittade inget tel nr. Vänliga syster tyckte att OM flyttrådet var ett skämt så var det ett olämpligt sådant.
Hoppas att du fick info om sjukresor, annars finns det alltid på Landstingets sidor.
Resa med buss el tåg samt även anslutningsresa med taxi brukar vara helt kostnadsfria.
Jag har läkarbesök på Länssjukhuset ... taxi hämtar vid dörren och tar mig + följeslagare till tåget
När tåget anländer till Sunderbyn, väntar taxi för transport ca 150 - 200 m till sjukhusets entré.
Vid hemresan knappt tre timmar senare blir det samma service, och det kostar oss inte ett öre.
Om man pga sjukdom inte kan ta sig till o från arbetet med allm kommunikationer el egen bil
brukar man få sjukresa m taxi, kostar ungefär samma som bussresa.
Svåger bröt benet men kunde arbeta hela tiden tack vare detta system.
Lycka till med operationen!