Genom att citera en rad eller mening utryckt ur sitt sammanhang kan man styra diskussionen åt vilket håll som helst. Min kritik har sitt ursprung i att samma person verkar ha öppnat samma fråga i två olika forum samtidigt där han i det ena ställer en fråga om stenmjöl och i den andra direkt pekar på en produkt. I mina ögon verkar det vara frågan om en dold produktlansering. När sedan ytterligare en ny användare dyker uppp och berömmer produkten blir det ännu mer troligt. Att sedan den användaren blir väldigt uppbragd över kritiken är kanske mest intressant för att hans kommentarer följer schema ett A för liknande fall av användare som avslöjats för att göra reklam på ett forum. Jag är helt öppen för att höra en förklaring till varför just detta "undermedel" är så fantastiskt och om han eller hon (varför nu problematiken han/hon kom in i det här förstår jag inte) är seriöst intresserad av att delta på forumet är det väl bara att sätta igång att diskutera också i andra trådar och inte bara hissa denna tråd lite nu och då med mystiska kommentarer.
|