CITAT (Netha @ 19-02-2008, 22:52)

Elisabeth ... kontakta Landstinget och hör efter om inte du har rätt till ersättning för resorna till och från Strängnäs
för du hade väl remiss dit .. vad jag förstått så måste man ha det för att de ska ta emot en.
Kikade på Västra Götalands region och hittade ...
DettaSer att ni har egenavgifter som vi slipper.
Netha när vi åkte första gången till Strängnäs så gjorde dom en väldig ful grej.
Vi ringde den s.k. kökansliet i skövde, för det var därifrån man fick beskedet om man kunde åka någon annanstans. Och då fick jag beskedet att jag kan få behandling i Strängnäs eller Stockholm. Och jag vald då Strängnäs.
Då tyckte damen på kökansliet om inte jag själv kunde ringa dit för att få entid eftersom dom har så mycket att göra. Okey då tänkte jag, det kan jag väl göra. Mådde fruktansvärt dåligt med en värk som inte går att beskriva.
Men efteråt när jag pratade med damen där igen ang. resekostnader så tyckte hon att hela resan måste vi står för själv eftersom jag ringde själv dit. 2 dagar undersökning (tor-Fre) och sedan på måndag magnetröntgen i Stockholm. Ingen ide att åka hem emmelanåt. Also stannade vi där tills måndag morgon för att vara på förmiddagen i Stockholm. Att sitta i bil var ju nästintill omöjligt för mig.
En månad senare igen till Strängnäs för OP. Samma prcedur. Ingen ersättning för resor. Och hur jag tar mig hem efter operation, ja det sk... dom fullkommligt i. Var en hemsk resa hem. Och min stackars sambo , som alltid lider så med mig, hade det inte lätt.
När jag inte blev bättre, så tog jag igen kontakt med kökansliet. Då tyckte den "vänliga" damen att så här kan vi inte hålla på , du har ju varit där en gång. Men efter mycket om och men kom jag dit igen till undersökning och senare till en ny operation. Fick remiss som gällde i 6 månader. Men magnetröntgen måste ja ta i GBG. Bra för mig sade jag. Problemt var bara att jag efter 2 månader fick besked att väntetiden var 6 månader.....
Men det fixade till slut Strängnäs ihop med kökansliet. Resekostnader, ja det fick ja stå för själv. Och hade igen en hemskt hemresa.
Jag hade aldrig kunna resa ensam så dåligt var jag.
Man skall inte vara sjuk här i Västra Götaland. Jag såg i Strängnäs hur alla andra hade det. Dom fick liggande sjuktransport hem. Ja till och med flyg.
Hade jag inte haft min snälla sambo så hade jag aldrig klarat av det. Tyvärr är jag fortfarande inte bra i min rygg.
Elisabeth