CITAT (Myosotis @ 24-02-2008, 00:44)

Herkules: Det är ju inte så lätt att komma prick. Om du kom för tidigt - skulle du gå in eller vänta utanför?
specificera "olika bakgrund". Är det stad/land eller?
Min mans föräldrar kom från landet medan mina kom från varsin storstad. Han är uppvuxen , och bor fortfarande , på en mindre ort och jag är uppvuxen i en tio gånger så stor stad och har bott i flera större städer.
Mina föräldrar hade högre utbildning än mina svärföräldrar och följde också med mer i vad som hände i samhället . Mina svärföräldrar läste aldrig en bok eller diskuterade aldrig något utan det var som det var, punkt slut , och det nyttade ingenting till att " tjafsa " .
CITAT (Anki på Öland @ 24-02-2008, 00:45)

Står man i duschen eller damsuger 5 minuter innan tidpunkten man bjudit hem folk på middag tycker jag man planerat dåligt..... Själv skulle bli skitarg om jag bjudit någon på middag kl. 18.00 och den släntrade in 18.30. Risken finns att jag skulle slängt den överkokta maten, ställt fram smör och bröd och sagt att "tyvärr, du får ta en macka för maten blev bränd".
Anki
Vi är tydligen olika! Jag står i duschen kanske inte 5 minuter innan de kommer men kanske 20 minuter innan. Mina gäster får alltid vänta på maten en stund eftersom jag inte förväntar mig att de ska komma " i tid " eller alla samtidigt.
Redigerat av mamamaggan: 24-02-2008, 00:56