Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blå miniängel
          Eva St
          Inlägg 25-02-2008, 21:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem nr: 58

yahoo.gif Har lyckats få tag på orotade sticklingar till Blå Miniängel vill nu ha alla tips och råd som bara finns för att lyckas med denna bedrift att rota och få att överleva. Har inte en susning om hur den vill ha det varken vid rotning eller senare skötsel även vinterförvaring Så kom loss nu och spotta ur er alla råd och tips som finns yahoo.gif

Hade nog det här inlägget i fel avdelning tidigare förstår jag

--------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

Mitt album

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 25-02-2008, 22:24
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jaha giggle.gif Då gör jag ett försök.............
          Jag själv använder mig av en typ av rotnings kuber som jag köpt Dessa placerar jag i ett "kuvös" med undervärme, rotningen brukar ta ca 14 dagar problemet som jag kan ha är om det blir för fuktigt Då mörknar stammen. Ev. kan det även bero på att sticklingen är för stor (ca 1 dm) eller att jag sparat för stora blad. Ett annat sätt att rota är i vanlig så jord med plastpåse över i vanlig rumstemp (inte jag men andra har lyckats med detta) Själv har jag testat ytterliggare en variant Och det är såjord i pluggbrätte och vattna under ifrån på en underbevattnings bricka, sticklingarna var ca 3-4 cm stora. Rotningen tog lite längre tid men det lyckades (I detta fall använde jag ingen plastpåse eller undervärme)

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 22:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon