haj zuzannah jag har själv aspergers syndrome och som gammelnalle sa så är det ju en del av autism spektrat jag har just fått min diagnos (jag är 20 och fick den för mindre än ett halvår sen) men jag skulle tipa om att läsa många böcker om ämnet och ta reda på vad du och din son har för rättigheter + att träffa och prata med folk som har liknande erfarenheter har jag hört hjälper mycket
några hemsidor www.asperegerforum.se mest för dom med aspergers men även för dom med autism och föräldrar till dom som har autism www.autism.se riksföreningen autism, fakta, lagar m.m www.autismforum.se fakta, länkar, intervjuer, forum etc www.handikappupplysningen.se/forum/mvnforum/index ett forum dock inte så mkt aktivitet www.attention-riks.se/site/ minns inte vad det var riktigt (sidan vill inte öppna sig) men jag tror detta var fakta med
böcker är också bra att läsa (på internet finns det många hemsidor men det står bara lite på varje hemsida och nästan samma på nästan alla) jag vet inte om jag har några bra boktips om just autim har mest boktips om AS
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|