CITAT (Farbror Blå @ 26-02-2008, 09:06)

Jag har ringt fel några ggr, då man "betar av" nån telefonlista, klasslista eller liknande och när personen i andra ändedn svarar "hallå", så blir man alldeles kall.
Man har redan glömt vem man ringde sist, så man vet inte vem man nu har ringt till...
En gång talade jag med en hjälpsam man som -efter att jag hunnit rabbla hela ärendet på en halvminut- berättade att jag talat om det för hans fru en kvart tidigare
En anna gång ringde jag en, låt oss kalla personen Persson, presenterade mej och berättade mitt ärende.
Den som svarade var med på noterna, kände ju mej, pratade en stund och det var bara när jag sa fel namn på barnet (till råga på allt fel KÖN) som det kraschade...
Helt enkelt satt fingret på fel rad efter listan ocgh det fanns två Persson.....
Samma sak har hänt mig när jag suttit på jobbet nån sen kväll och betat av en telefonlista för att få tag på nån vänlig själ som ville uppoffra sig och jobba natt med
inget varsel när någon plötsligt blivit sjuk. Jag ringde och ringde och borde ju ha markerat med en penna vilka jag nyss ringt till men det gjorde jag ju inte förstås....så när en mansröst svarar istället för den jag förväntat mig så hade jag ingen aning om vem jag skulle fråga efter. Hjärnstillestånd!! Såna där kvällar slutade alltid ändå med att jag själv stannade kvar och jobbade natten också.