Vet inte om ni sett samma program som SVT sände i somras. En man som påstod sig kunna tala med nån egyptisk ande. Det blev såvitt jag minns aldrig klart om dendär anden talade svenska eller hur de lyckades kommunicera. Mannen hade tidigare haft en annan andekontakt, men den anden var tydligen lite ohyfsad, så de gjorde slut... Det hela gjorde ett ganska komiskt intryck, ren bluff kändes det som.
Fin affärsidé, dock! Så länge folk går på det, alltså, och betalar tusentals kronor för "sessioner" i det vackra landskapet. Mannen hade byggt till för att få plats för alla besökande. Bygga kostar ju förstås. Väldigt många olika hattar hade han också. Vad anden tillförde - goda råd? egyptisk livsvisdom? kontakter med avlidna släktingar? - har jag tydligen glömt. Naturen tycker jag innehåller alldeles tillräckligt många mysterier att häpna över, så en viss sorts knäppskallar lämnar mig oberörd.
--------------------
Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material
|