Min uppfattning: Vi har alla varsin hjärna som är helt unik, varje med olika egenskaper. Den stora massan är ganska lika varandra men sen finns det olika ytterligheter. En del har en enorm förmåga att lära sig språk, andra klarar knappt ett enda. Det finns personer som kan titta några ögonblick på exempelvis ett hus och sen ur minnet kan göra en perfekt teckning. Sen finns det matematiska snillen som bara tittar på en ekvation och direkt vet svaret medans andra knappt kan lägga ihop 2 och 2.
Sen har vi tyvärr dom vars hjärnor spårar ur totalt, vi kallar dom psykotiska. Förföljelsemani, personlighetsklyvningar, maniska, hör röster mm, men precis som i helvetet finns det gradskillnader även där. Det märkliga är dock att många med olika psykiska fel ofta har stora färdigheter på andra områden.
Möjligen kan både medier och dom som ser andar höra hemma bland dessa lite annorlunda personer vilket givetvis inte betyder att dom är färdiga för inspärrning. Medier kan ha en förmåga att blixtsnabbt anpassa sig sig till den dom pratar med och därmed verka som om dom vet allt om dessa. En annan sak som man måste komma ihåg är att andar uppenbarar sig oftast nattetid eller precis före man somnar eller när man nyss vaknat. Frågan är om personerna ifråga verkligen är vakna eller halvsovande? Jag har ofta svårt att vakna, det kan ta en halvtimme innan jag anser mig vara vaken. Någon ande har jag dock aldrig sett, om det inte är dom som stänger av väckarklockan så jag försover mig.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|